Prace remontowe przeprowadzone w 2015 roku w kościele na Ślęży:

• W Sylwestrowej Mszy Świętej na szczycie Ślęży uczestniczyło ponad 200 osób. Na żywo w internecie oglądało nas ok. 400 osób.
  • Pod koniec stycznia 2015 r. nagraliśmy film opowiadający historię odbudowy Kościoła na szczycie Ślęży.
  • 10 lutego 2015 r. zamontowaliśmy metalową balustradę przy zabytkowych schodach prowadzących do świątyni.

• 15 lutego 2015 r. na frontowej ścianie kościoła zawiesiliśmy nowy banner oraz tablice informacyjne przedstawiające historię kościoła w trzech językach
  • 20 lutego 2015 r. rozpoczęliśmy prace związane z ułożeniem granitowej posadzki wewnątrz kościoła. Spośród zniszczonych XVII wiecznych zabytkowych płyt udało nam się odzyskać i odrestaurować ok. 20%. Zostały one umieszczone w przedniej części kościoła (pod chórem) – w miejscu, w którym nie były prowadzone badania archeologiczne – oraz przy wejściu do zakrystii. Pozostałą część posadzki uzupełniliśmy nowymi płytami granitowymi.
  • 24 lutego 2015 r. w miejscu starych, spróchniałych drzwi do zakrystii zamontowaliśmy nowe, wykonane z drewna dębowego
  • 28 lutego 2015 r. odrestaurowaliśmy zabytkowy portal nad drzwiami wejściowym do zakrystii oraz misę lavabo. Zakrystia została osuszona, odgrzybiona oraz pomalowana.
  • 1 marca 2015 r. zakończyliśmy prace związane z nagłośnieniem w całym kościele oraz oświetleniem w podziemiach i na wieży.5 marca 2015 r. w jednej z nisz ściany bocznej zamontowaliśmy herb Arcybiskupa Metropolity Wrocławskiego Józefa Kupnego – patrona odbudowy kościoła na Ślęży.
  • 10 marca 2015 r. Rozpoczęliśmy montaż promienników grzewczych. Ponadto obok wzmacniacza umieściliśmy rozdzielnicę, a w tylnej części kościoła – licznik prądu.
  • 12 marca 2015 dla zwiększenia bezpieczeństwa zwiedzających w podziemiach świątyni wykonaliśmy chodnik. Do jego części wykorzystaliśmy zniszczone płyty posadzki. Przy ścieżce zwiedzania – w najważniejszych historycznie miejscach – zamontowaliśmy tablice informujące.
  • 15 marca 2015 r. na chórze powiesiliśmy nowy obraz przedstawiający Nawiedzenie Najświętszej Maryi Panny – patronkę kościoła. Organy Johanusa zostały podłączone do nagłośnienia sieciowego.
  • 20 marca 2015 r. wymieniliśmy – na dębowe – wszystkie okna i drzwi prowadzące na wieżę kościoła oraz na galerii. Wykonaliśmy też renowację zabytkowych schodów, konstrukcji stalowej oraz balustrady. Ściany wieży uzupełniliśmy nowymi tynkami i pomalowaliśmy.
  • 25 marca 2015 r. przy wejściu na szczyt wieży wykonaliśmy nowy podest oraz nową podłogę na całej galerii widokowej z desek dębowych o grubości 6 cm. Odrestaurowaliśmy metalową barierkę, drewnianą poręcz oraz krzyż i cegły na szczycie wieży. Całość została zaimpregnowana i zabezpieczona zgodnie z zaleceniami konserwatora zabytków we Wrocławiu.
  • W marcu 2015 r. w związku z dużą wilgocią panującą na szczycie Ślęży udrożniliśmy wentylację kościoła (powstałą jeszcze w XIX wieku) oraz zainstalowaliśmy mechaniczną wentylację osuszającą podziemia. Konstruktorzy kościoła na Ślęży już w XIX w. mieli świadomość surowych warunków atmosferycznych – w tym wilgoci – panujących na szczycie Ślęży. W związku z tym zamontowali otwory przepływu powietrza wewnątrz ścian świątyni. Dotarliśmy do dokumentacji konstrukcji kościoła z tamtego okresu, następnie udrożniliśmy pierwotną wentylację – naprawiliśmy uszkodzoną część poszycia dachu, przez którą woda spływała po ścianach oraz wewnątrz murów powodując zawilgocenie (m.in. ścianę nad głównym ołtarzem). Następnie w odpowiednich miejscach udrożniliśmy otwory wentylacyjne wewnątrz i na zewnątrz świątyni, po czym zabraliśmy się za osuszenie, uzupełnienie ubytków oraz malowanie ściany ołtarzowej.
  • Pod koniec marca 2015 r. zainstalowaliśmy mechaniczną wentylację osuszającą podziemia świątyni. Dzięki temu, mimo wilgotnego mikroklimatu panującego na szczycie Ślęży, wewnątrz kościoła nie czuć już nieprzyjemnego zapachu stęchlizny, a wilgotność utrzymuje się na dobrym, niskim poziomie.
  • 10 kwietnia 2015 r. zakończyliśmy malowanie wnętrza kościoła. Po uprzednim osuszeniu pomalowana została frontowa ściana ołtarzowa, a także okiennice oraz tylna część kościoła.
  • 15 kwietnia 2015 r. odrestaurowaliśmy i zaimpregnowaliśmy części drewniane: kolumny podtrzymujące chór, posadzkę i balustradę chóru, drzwi i schody prowadzące na wieżę, oraz posadzkę tarasu galerii widokowej.
  • 17 kwietnia 2015 r. zakończyliśmy prace związane z ułożeniem granitowej posadzki wewnątrz kościoła. Ponadto zamontowaliśmy szklaną płytę, przez którą można podziwiać relikty pierwotnego kościoła z XII w.
  • oraz średniowiecznego zamku z XIV w.
  • 27 kwietnia 2015 r. Radio Rodzina gościło Księdza dra Ryszarda Staszaka – gospodarza kościoła na Ślęży, proboszcza Parafii w Sulistrowicach, oraz Pana Andrzeja Szawana – byłego Starosty Powiatu Wrocławskiego.
  • 1 maja 2015 r. Metropolita wrocławski Abp Józef Kupny rekonsekrował i poświęcił kościół na szczycie Ślęży. W uroczystościach uczestniczyło setki Dolnoślązaków. Główne uroczystości poprzedziły występy zespołu ludowego „Dolnoślązacy” oraz „Zayazd” – Bożeny i Lecha Makowieckich z Gdyni. Artystów słuchało setki osób, które na szczyt góry dowoził specjalny autobus. Uroczystość była transmitowana na żywo w Radiu Rodzina oraz online przez stronę internetową www.sleza.info
  • W związku ze śmiercią 7 maja 2015 r. w wieku 91 lat Ojca bpa Józefa Pazdura, który oprócz realizacji wielu zadań duszpasterskich był ściśle związany ze Ślężą, w naszej parafii odbyły się Msze Święte w intencji Ś.P. Biskupa.
  • 14 maja 2015 r. rozpoczęliśmy II etap odbudowy kościoła na Ślęży, tj. osuszenie, odgrzybienie i zabezpieczenie murów zewnętrznych kościoła, uzupełnienie ubytków, odwodnienie podestów na zabytkowych schodach, a także wykonanie izolacji i ogrzewania.
  • 29 maja 2015 r. odbył się pierwszy w powojennej historii kościoła ślub na szczycie Ślęży
  • 20 czerwca 2015r. w ramach „Nocy kościołów” odbyło się wieczorne nabożeństwo w kaplicy w Sulistrowiczkach oraz nocne na szczycie Ślęży
  • Pod koniec czerwca 2015 r. w kościele na Ślęzy odbył się koncert hip-hopowy ks. Jakuba Bartczaka
  • W niedzielę, 16 sierpnia 2015 r. po Mszy Św. odbył się koncert wrocławskiego zespołu N.O.E. Grupa muzyczna wykonuje utwory z gatunku christian rock.
  • 13 sierpnia 2015 r. naszą wspólnotę parafialną i kościół na Ślęzy odwiedził Ks. kard. Joachim Meissner z Kolonii, orędownik na rzecz Pojednania Polsko-Niemieckiego, wraz z Ks. Abp. Józefem Kupnym – Metropolitą Wrocławskim, zaproszonymi gośćmi oraz redaktorami.
  • 30 sierpnia 2015 r. zakończyliśmy prace kamieniarskie przy odwodnieniu zabytkowych murów krużganków, ułożyliśmy płyty na pierwszej platformie schodów oraz odnowiliśmy podesty na schodach kościoła na Ślęży. Wykorzystaliśmy w tym celu płyty posadzki kościoła, zniszczone podczas prac archeologicznych.
  • Z początkiem września 2015 r. Ks. Abp Józef Kupny, Metropolita Wrocławski skierował do pracy duszpasterskiej w Sulistrowicach Ks. mgra Jakuba Bartczaka – wikariusza, wspaniałego duszpasterza młodzieży.
  • 10 września 2015 r. zabezpieczyliśmy fundamenty kościoła przed wodami opadowymi. Dotychczas podczas każdej burzy setki hektolitrów wody dostawało się pod fundamenty kościoła.
  • 26 września 2015 r. odbyło się “Spotkanie Młodych Archidiecezji Wrocławskiej” z okazji Światowych dni młodych oraz 1050 rocznicy Chrztu Polski na Wrocławskiej górze Tabor (Ślęży).
  • 11 października 2015 r. w Sulistrowicach odbył się Dzień Papieski. Modlitwa, koncert, kremówki, konkurs wiedzy o Janie Pawle II. Spotkanie miało na celu przybliżyć postać Ojca Świętego.
  • 5 listopada 2015 r. prace związane z zabezpieczeniem ściany wschodniej kościoła na Ślęży zostały zakończone. Ubytki frontowej ściany zewnętrznej zostały uzupełnione specjalną zaprawą konserwatorską Trass-Kalk Fugenmörtel. Ryzyko związane z samowolnym wypadaniem kamieni, które stwarzały zagrożenie dla odwiedzających kościół turystów zostało zażegnane.
  • 7 listopada 2015 r. zakończyliśmy prace budowlane przy fugowaniu zewnętrznych oraz wewnętrznych ścian wieży widokowej.
  • 11 listopada 2015 r. w kościele na Ślęży – w pierwszej bocznej nawie ołtarzowej – została zainstalowana kopia obrazu Matki Bożej Jana III Sobieskiego wraz z nastawą ołtarzową, ufundowaną przez ś.p. Sługi Bożego JE Ks. Biskupa Józefa Pazdura.
  • 14 listopada 2015 r. w drugiej nawie kościoła zainstalowaliśmy obraz Matki Bożej Ślężańskiej “Zobtenberg Madonna”, o której istnieniu w tym miejscu przed II Wojną Światową wspomniał ks. kard. Joachim Meissner z Kolonii, orędownik na rzecz Pojednania Polsko-Niemieckiego podczas wizyty w kościele na Ślęży.
  • 15 listopada 2015 r. po Mszy Św. o godz. 14.00 w kościele na Ślęży odbył się się program patriotyczny „Bóg, honor, ojczyzna” w wykonaniu naszych dzieci. Była to okazja do zgłębienia historii.
  • Pod koniec listopada 2015 r. rozpoczęliśmy prace związane z zabezpieczeniem murów zewnętrznych kościoła od strony zachodniej, północnej i południowej, a także prace stolarskie na chórze. W chwili obecnej w związku z zimowymi warunkami atmosferycznymi prace zostały zawieszone do wiosny.
  • Z początkiem grudnia 2015 r. rozpoczęliśmy prace nad projektem wymiany rynien oraz rur spustowych w kościele na Ślęzy. Projekt obejmie również odbudowę i wzmocnienie zewnętrznych ław fundamentowych oraz murów krużganków podtrzymujących statykę kościoła, zapobiegających przed jego osiadaniem na skarpie.
  • W chwili obecnej, w związku z brakiem funduszy na kolejne etapy prac, przygotowujemy dokumentację w sprawie dotacji na dalszy remont świątyni z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Marszałka Województwa Dolnośląskiego oraz Urzędu Miasta i Gminy w Sobótce.
  • W niedzielę 15 listopada po Mszy Św. o godz. 14.00 w kościele na Ślęży odbył się się program patriotyczny „Bóg, honor, ojczyzna” w wykonaniu naszych dzieci. Była to okazja do zgłębienia historii.W noc wigilijną
  • 10 grudnia 2015 r. na bocznej ścianie zamontowaliśmy telebim, na którym turyści zwiedzający kościół mogą obejrzeć historię odbudowy kościoła, relację z rekonsekracji oraz pozostałych koncertów i uroczystości, które miały miejsce w kościele na Ślęży. Podczas Mszy projektor służy do wyświetlania wersów pieści i psalmów na cały rok liturgiczny.
  • W noc wigilijną 24 grudnia 2015 o godz. 24.00 w kościele na szczycie Ślęzy odbyła się uroczysta Pasterka. Przed Mszą Św. o godz. 23.30 wystąpił wrocławski zespołu N.O.E z repertuarem kolęd. Pasterka w Strzegomianach odbyła się o godz. 21.00, w Sulistrowiczkach (przy płonącym ognisku pasterskim) o godz. 22.00.
  • Msza Św. Sylwestrowa odbędzie się 31 grudnia 2015 o godz. 22.00.

Główny cel, jakim było doprowadzenie kościoła na Ślęży do stanu pierwotnego, w którym możliwe jest sprawowanie Mszy Św. w ciągu trzech lat został osiągnięty. Świątynia spełnia swoją rolę sakralną, ewangelizacyjną oraz turystyczną.